GAMTOSAUGINĖS MOKYKLOS 7 ŽINGSNELIŲ PROGRAMA
GAMTOSAUGINĖS
MOKYKLOS 7 ŽINGSNELIŲ PROGRAMA
https://gamtosauginesmokyklos.lt/apie-programa/7-zingsneliai/
1 žingsnis. Gamtosauginis
komitetas
Gamtosauginių mokyklų
komitetas yra varomoji jėga vykdant Gamtosauginių mokyklų programą ir
reprezentuoja visos mokyklos bendruomenės idėjas.
· Aktyviausi Gamtosauginio komiteto nariai – moksleiviai.
· Gamtosauginis komitetas turi užtikrinti, jog visa įstaigos
bendruomenė nuolat informuojama apie Gamtosauginių mokyklų programą ir
ekologinę mokyklos veiklą.
· Gamtosauginį komitetą sudaro: mokiniai / mokytojai /
administracijos atstovai, techninis personalas, socialiniai partneriai, tėvų
atstovai ir kt.
· Gamtosauginio komiteto nariai susitinka reguliariai siekiant aptarti aplinkosauginę įstaigos veiklą.
2 žingsnis. Aplinkosauginės situacijos
įvertinimas (auditas).
Atliktas aplinkosauginis auditas padės įstaigai nustatyti esamą
aplinkosauginę būklę bei nurodys kryptis situacijos gerinimui.
·
Tikslas – įvertinti aplinkosaugines problemas įstaigoje /
bendruomenėje.
· Visos pagrindinės temos turėtų būti peržiūrimos kasmet; įstaiga
gali laisvai pasirinkti ir kitas aplinkosaugines sritis, kurios labiau atitinka
įstaigos poreikius ir pasirengti atitinkamas anketas.
·
Užtikrinkite, kad kuo daugiau moksleivių dalyvautų atliekant
auditą.
·
Atlikto audito rezultatai (išvados) turi būti naudojami parengiant
veiksmų planą.
Veiksmų planas yra įstaigos
Gamtosauginių mokyklų programos veiklos širdis ir turi būti paruoštas
atsižvelgiant į audito rezultatus (išvadas).
·
Remkitės audito rezultatais siekdami identifikuoti prioritetines
sritis įstaigoje.
· Paruoštas veiksmų planas turi būti orientuotas į aplinkosauginio
audito metu išryškėjusių problemų sprendimą.
·
Planas turi apimti tikslus, veiklas, informaciją kas bus atsakingi
už veiklų įgyvendinimą, laiką kada vienokie ar kitokie veiksmai bus atlikti
siekiant įgyvendinti išsikeltus tikslus.
·
Mokiniai turi būti įtraukti į veiksmų plano ruošimą kiek įmanoma
labiau.
·
Veiksmų planas turi būti aptariamas ir tvirtinamas Gamtosauginio
komiteto posėdyje.
4 žingsnis. Monitoringas ir įvertinimas
Siekiant išsiaiškinti ar
sėkmingai įgyvendinami veiksmų plane numatyti tikslai, turi būti įvertinamas
progresas.
·
Mokiniams turėtų būti sudarytos galimybės atlikti monitoringą, kur
tik tai yra įmanoma.
· Monitoringo rezultatai turėtų būti nuolat atnaujinami ir prieinami
visai mokyklos bendruomenei
· Naudojami monitoringo metodai priklausys nuo veiksmų plane
nurodytų tikslų ir matavimo kriterijų, taip pat nuo nagrinėjamų temų ir mokinių
bei stebėjimą atliekančių asmenų amžiaus ir gebėjimų
· Po monitoringo atliekamas įvertinimas. Atliktų veiklų įvertinimas
leis atlikti veiksmų plano pakeitimus, jei tai atrodys reikalinga.
5
žingsnis. Integracija
Gamtosauginių mokyklų veiklos
integravimas į mokymosi (ugdymo) procesą didina programos efektyvumą ir
užtikrina, jog moksleiviai įgis aplinkosauginių žinių ir įgūdžių. Vienas
didžiausių iššūkių yra matyti Gamtosauginių mokyklų programą ne kaip įvairių
dalykų priedą, o kaip bendrą ugdymo proceso dalį bet kuriame švietimo įstaigos lygmenyje.
Gamtosauginių mokyklų programa integruojama į mokymosi procesą tiesiogiai
dalykuose (pvz. gamtos mokslų, pilietinio ugdymo ar kt. pamokose), o taip pat
ir netiesiogiai popamokinėje veikloje.
· Veiksmų plano temos integruojamos disciplinose kuo plačiau.
Klasėse (grupėse) turi būti naudojami ir analizuojami
tvarumo audito duomenys.
· Tvarumo klausimais kalbama įstaigos renginiuose, konferencijose ir
t.t., mokiniai turėtų įgyti supratimą kaip aplinkosauginiai klausimai
sprendžiami realiame gyvenime, ugdomos mokinių kompetencijos tvarumo
klausimais.
Įstaigos vadovybė turėtų sudaryti sąlygas pedagogams
dalyvauti mokymuose (konferencijose) tvarumo klausimais.
· Tvarumo iniciatyvos turėtų būti taikomos
organizuojamose veiklose.
6
žingsnis. Informavimas ir įtraukimas
Įtraukite kiekvieną! Veikla
turėtų būti orientuota ne tik į mokyklą, o taip pat ir tai kad, mokiniai
aplinkosaugines idėjas parsineštų į namus.
· Svarbu, kad visa mokyklos bendruomenė būtų įtraukta į
aplinkosauginę veiklą, o taip pat ir vietos bendruomenė žinotų apie mokyklos
ekologinę veiklą.
· Informavimo ir viešųjų ryšių priemonės nušviesti mokyklos veiklai
gali būti: mokyklos asamblėjos, konferencijos, mokyklos informaciniai stendai,
mokyklos naujienlaiškiai, mokyklos interneto svetainė, mokyklos teatro būrelio
spektakliai, straipsniai vietos ir nacionalinėje spaudoje, radijas ir
televizija ir t.t.
·
Integruotos projektinės dienos mokykloje
7 žingsnis. Gamtosauginis
kodeksas
Kūrinys, reprezentuojantis
įstaigos įsipareigojimus aplinkai.
·
Turėtų būti įsimintinas ir pažįstamas kiekvienam mokyklos
mokiniui.
·
Formatas lankstus: gali būti daina, piešinys, poema, ir t.t.
·
Gamtosauginis kodeksas turi atspindėti veiksmų planą.
·
Itin svarbu, jog mokiniai dalyvautų sukuriant Gamtosauginį
kodeksą.
· Gamtosauginis kodeksas turėtų būti reguliariai atnaujinamas
siekiant užtikrinti, jog kodeksas visada atspindi mokyklos aplinkosauginius
tikslus ir siekius.
· Gamtosauginis kodeksas turi būti įstaigoje plačiai publikuojamas.
Komentarai
Rašyti komentarą