GAMTOSAUGINĖS MOKYKLOS 7 ŽINGSNELIŲ PROGRAMA

 



GAMTOSAUGINĖS MOKYKLOS 7 ŽINGSNELIŲ PROGRAMA

https://gamtosauginesmokyklos.lt/apie-programa/7-zingsneliai/

1 žingsnis. Gamtosauginis komitetas

Gamtosauginių mokyklų komitetas yra varomoji jėga vykdant Gamtosauginių mokyklų programą ir reprezentuoja visos mokyklos bendruomenės idėjas.

·       Aktyviausi Gamtosauginio komiteto nariai – moksleiviai.

· Gamtosauginis komitetas turi užtikrinti, jog visa įstaigos bendruomenė nuolat informuojama apie Gamtosauginių mokyklų programą ir ekologinę mokyklos veiklą.

·     Gamtosauginį komitetą sudaro: mokiniai / mokytojai / administracijos atstovai, techninis personalas, socialiniai partneriai, tėvų atstovai ir kt.

·   Gamtosauginio komiteto nariai susitinka reguliariai siekiant aptarti aplinkosauginę įstaigos veiklą.

2 žingsnis. Aplinkosauginės situacijos įvertinimas (auditas).
Atliktas aplinkosauginis auditas padės įstaigai nustatyti esamą aplinkosauginę būklę bei nurodys kryptis situacijos gerinimui.

·         Tikslas – įvertinti aplinkosaugines problemas įstaigoje / bendruomenėje.

·       Visos pagrindinės temos turėtų būti peržiūrimos kasmet; įstaiga gali laisvai pasirinkti ir kitas aplinkosaugines sritis, kurios labiau atitinka įstaigos  poreikius ir pasirengti atitinkamas anketas.

·         Užtikrinkite, kad kuo daugiau moksleivių dalyvautų atliekant auditą.

·         Atlikto audito rezultatai (išvados) turi būti naudojami parengiant veiksmų planą.

3 žingsnis. Veiksmų planas

Veiksmų planas yra įstaigos Gamtosauginių mokyklų programos veiklos širdis ir turi būti paruoštas atsižvelgiant į audito rezultatus (išvadas).

·         Remkitės audito rezultatais siekdami identifikuoti prioritetines sritis įstaigoje.

·        Paruoštas veiksmų planas turi būti orientuotas į aplinkosauginio audito metu išryškėjusių problemų sprendimą.

·         Planas turi apimti tikslus, veiklas, informaciją kas bus atsakingi už veiklų įgyvendinimą, laiką kada vienokie ar kitokie veiksmai bus atlikti siekiant įgyvendinti išsikeltus tikslus.

·         Mokiniai turi būti įtraukti į veiksmų plano ruošimą kiek įmanoma labiau.

·         Veiksmų planas turi būti aptariamas ir tvirtinamas Gamtosauginio komiteto posėdyje.

4 žingsnis. Monitoringas ir įvertinimas

Siekiant išsiaiškinti ar sėkmingai įgyvendinami veiksmų plane numatyti tikslai, turi būti įvertinamas progresas.

·         Mokiniams turėtų būti sudarytos galimybės atlikti monitoringą, kur tik tai yra įmanoma.

·  Monitoringo rezultatai turėtų būti nuolat atnaujinami ir prieinami visai mokyklos bendruomenei

·  Naudojami monitoringo metodai priklausys nuo veiksmų plane nurodytų tikslų ir matavimo kriterijų, taip pat nuo nagrinėjamų temų ir mokinių bei stebėjimą atliekančių asmenų amžiaus ir gebėjimų

·   Po monitoringo atliekamas įvertinimas. Atliktų veiklų įvertinimas leis atlikti veiksmų plano pakeitimus, jei tai atrodys reikalinga.

5 žingsnis. Integracija

Gamtosauginių mokyklų veiklos integravimas į mokymosi (ugdymo) procesą didina programos efektyvumą ir užtikrina, jog moksleiviai įgis aplinkosauginių žinių ir įgūdžių. Vienas didžiausių iššūkių yra matyti Gamtosauginių mokyklų programą ne kaip įvairių dalykų priedą, o kaip bendrą ugdymo proceso dalį bet kuriame švietimo įstaigos lygmenyje. Gamtosauginių mokyklų programa integruojama į mokymosi procesą tiesiogiai dalykuose (pvz. gamtos mokslų, pilietinio ugdymo ar kt. pamokose), o taip pat ir netiesiogiai popamokinėje veikloje.

·        Veiksmų plano temos integruojamos disciplinose kuo plačiau.
Klasėse (grupėse) turi būti naudojami ir analizuojami tvarumo audito duomenys.

·    Tvarumo klausimais kalbama įstaigos renginiuose, konferencijose ir t.t., mokiniai turėtų įgyti supratimą kaip aplinkosauginiai klausimai sprendžiami realiame gyvenime, ugdomos mokinių kompetencijos tvarumo klausimais.
Įstaigos vadovybė turėtų sudaryti sąlygas pedagogams dalyvauti mokymuose (konferencijose) tvarumo klausimais.

·       Tvarumo iniciatyvos turėtų būti taikomos organizuojamose veiklose.
6 žingsnis. Informavimas ir įtraukimas

Įtraukite kiekvieną! Veikla turėtų būti orientuota ne tik į mokyklą, o taip pat ir tai kad, mokiniai aplinkosaugines idėjas parsineštų į namus.

·       Svarbu, kad visa mokyklos bendruomenė būtų įtraukta į aplinkosauginę veiklą, o taip pat ir vietos bendruomenė žinotų apie mokyklos ekologinę veiklą.

·     Informavimo ir viešųjų ryšių priemonės nušviesti mokyklos veiklai gali būti: mokyklos asamblėjos, konferencijos, mokyklos informaciniai stendai, mokyklos naujienlaiškiai, mokyklos interneto svetainė, mokyklos teatro būrelio spektakliai, straipsniai vietos ir nacionalinėje spaudoje, radijas ir televizija ir t.t.

·         Integruotos projektinės dienos mokykloje

7 žingsnis. Gamtosauginis kodeksas

Kūrinys, reprezentuojantis įstaigos įsipareigojimus aplinkai.

·         Turėtų būti įsimintinas ir pažįstamas kiekvienam mokyklos mokiniui.

·         Formatas lankstus: gali būti daina, piešinys, poema, ir t.t.

·         Gamtosauginis kodeksas turi atspindėti veiksmų planą.

·         Itin svarbu, jog mokiniai dalyvautų sukuriant Gamtosauginį kodeksą.

·  Gamtosauginis kodeksas turėtų būti reguliariai atnaujinamas siekiant užtikrinti, jog kodeksas visada atspindi mokyklos aplinkosauginius tikslus ir siekius.

·        Gamtosauginis kodeksas turi būti įstaigoje plačiai publikuojamas.

 

Komentarai

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Gamtosauginis komitetas

Gamtosauginio komiteto narių posėdžio protokolai

Gamtosauginės mokyklos veiksmų planas 2023-2024 m. m.