Edukacinė veikla ,,Susipažinkime: VANDUO“

 Priešmokyklinio ir vyresnio ikimokyklinio amžiaus ugdytiniai dalyvavo edukacinėje veikloje ,,Susipažinkime: VANDUO“ . Ugdytiniai su mokytoja aptarė vandens būsenas: skystas vanduo, vanduo virtęs ledu, vanduo virtęs garais. Ugdytiniai pasakojo, kur vandenį galima pastebėti gamtoje tokiose jo būsenose. Pvz: angelus galima daryti gulint sniege, bet ne baloje. Kalbėjosi apie ryto rasą, apie ledą ant ežero, apie debesis - susidarius didelei vandens dujinei būsenai debesys ima vienas kitą stumdyti, daužytis, todėl matome žaibus, o vėliau girdime griaustinį. Tiems sunkiems debesims - garams nebeatlaikius jie prapliumpa lietumi. Stebėjo vaikai vandens pasikeitimo būsenas skirtinguose induose. Aptarė, kad vanduo prisitaiko prie indo formos, nes jis skystas. Aiškinosi, kad vandens paviršiuje susidaro plona sienelė, kuri gali išlaikyti kažką ne sunkaus, jei tik išlaikysime vandens paviršių lygų. Mokytoja pateikė pavyzdį, kaip čiuožėjas iš filmuko ant vandens paviršiaus čiuožinėjo. Tada vaikai mėgino vandens paviršiuje padėti lengvas monetas. Kai kurie mėgino su sąvaržėlėmis, kai kurie su pirštukais. Tautvydui pavyko atlikti eksperimentą net 15 kartų. Jo moneta liko plūduriuoti paviršiuje ir nenuskendo. Stebėjo vaikai, kaip skęsta sunkūs daiktai, pvz. akmenys. O ledo gabaliukai neskęsta, o plūduriuoja ir tirpsta vandenyje. Stebėjo garus, kylančius iš verdančio arbatinuko. Matė, kaip buteliukas, kuriame buvo pilna ledo, rasoja nuo karštų arbatinuko garų. Mokytoja rodė, kiek pripylė vandens į buteliuką prieš jam užšąlant. O kaip atrodė jau viduje užšalęs ledas, kiek jis užėmė vietos buteliuke. Išsiaiškino, kad vandeniui virstant ledu jis plečiasi, todėl ledo atrodo daugiau nei vandens skystoje būsenoje.







Komentarai

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Gamtosauginis komitetas

Gamtosauginio komiteto narių posėdžio protokolai

Gamtosauginės mokyklos veiksmų planas 2023-2024 m. m.